ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

50 δις ευρώ.

Αυτό το ποσό καλείται να συγκεντρώσει η ελληνική κυβέρνηση μέσω ιδιωτικοποιήσεων, έτσι ώστε να αποπληρώσει τα χρέη της.

Κατά την άποψη του Γερμανού υπουργού οικονομικών Σόιμπλε κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα και γι’ αυτό συμφώνησε η ελληνική κυβέρνηση των Τσιπρο-Καμένων μετά από 6 μήνες υποτίθεται σκληρών διαπραγματεύσεων, να προσφέρει αρκετά «πράγματα» σε εξευτελιστικές τιμές.

Περιουσιακά στοιχεία τα οποία ανήκουν στα «ασημικά» του Ελληνικού Κράτους.

Για το εάν κάτι τέτοιο αποτελεί έξυπνη επιλογή δεν διερωτάται σχεδόν κανείς προς το παρόν, πόσο μάλλον αυτοί οι οποίοι αποκομίζουν κέρδη από αυτό.

Όπως π.χ. το ότι μια μεγάλη κρατική επιχείρηση η οποία θα διαχειρίζεται και θα λειτουργεί μελλοντικά κρατικές δομές όπως είναι τα αεροδρόμια της χώρας μέσω των οποίων μετακινούνται καθημερινά Έλληνες αλλά και ξένοι πολίτες τόσο για ταξίδια αλλά και για διακοπές.

Γερμανικό τηλεοπτικό κανάλι έκανε ρεπορτάζ στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας τα οποία θέλουν να ξεπουλήσουν, και συγκεκριμένα, στον παραθεριστικό παράδεισο της Κέρκυρας που προτιμούν να κάνουν τις διακοπές τους πολλοί Γερμανοί τουρίστες. Συνολικά έρχονται προς το νησί των 120.000 κατοίκων 1 εκατομμύριο τουρίστες κάθε χρόνο, με τις προβλέψεις να δείχνουν αυξητικές τάσεις.

Περισσότεροι παραθεριστές σημαίνουν περισσότερες αφίξεις στον κρατικό αερολιμένα της Κέρκυρας άρα περισσότερα έσοδα. Όμως παρά τις θετικές προβλέψεις ζητείται η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.

Όπως δήλωσε ο δήμαρχος της Κέρκυρας Κώστας Νικολούζος το αεροδρόμιο ΕΙΝΑΙ κερδοφόρο. Ποιός είναι ο λόγος να ιδιωτικοποιηθεί;

Βρισκόμαστε εν μέσω μιας βαθιάς οικονομικής κρίσης. Εάν κλαπούν τα μέσα με τα οποία μπορούν να αποκομιστούν κέρδη και να εξοφληθούν τα χρέη έτσι ώστε να υπάρξει οικονομική ανάπτυξη και ευημερία, πώς μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο από το Ελληνικό κράτος;

Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι μέρος ενός τεράστιου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.

Υπό την πίεση και κατ’ εντολήν των δανειστών πρέπει να ξεπουληθούν κρατικές δομές και περιουσίες μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Μεγάλη επιτυχία θεωρεί η κυβέρνηση το ότι η έδρα του δεν θα είναι στο Λουξεμβούργο όπως ζητούσαν οι εταίροι αλλά στην Αθήνα. Για τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, να βγάλει στο σφυρί οτιδήποτε ανήκει σε ένα κράτος, ούτε λόγος.

Ταχυδρομείο, Ύδρευση, αυτοκινητόδρομοι, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός, λιμάνια και αερολιμένες. Μέσα σε όλα αυτά συγκαταλέγονται και τα αεροδρόμια των πιο αγαπημένων τουριστικών νησιών εκ των οποίων αυτά της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και, όπως προανέφερα, της Κέρκυρας.

Όλα αυτά τα αεροδρόμια τα οποία μέσα στην οικονομική κρίση κατάφεραν να αποκομίσουν κέρδη από τον τουρισμό.

Την πιο κερδοφόρα εξαγορά αερολιμένων κάνει μια γερμανική εταιρία. Η γερμανική επιχείρηση Fraport η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό.

Με μονάχα 1,23 δις ευρώ και ετήσια εισφορά άδειας χρήσης 22,9 εκατομμυρίων η Fraport σε συνεργασία με μια ελληνική εταιρία μπορεί να αναλάβει την λειτουργία και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας για 40 τουλάχιστον χρόνια!

Σε αυτήν την ιδιωτικοποίηση η χώρα καλείται να ξεπουλήσει 14 κερδοφόρα αεροδρόμια και τα υπόλοιπα πάνω από 30 αεροδρόμια τα οποία είναι ζημιογόνα θα πρέπει να επιδοτηθούν για να παραμείνουν στην κατοχή του Ελληνικού Κράτους.

Αυτό αποτελεί ένα μοντέλο το οποίο δεν έχει εφαρμοστεί πουθενά κατά το παρελθόν στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει μονάχα σε αποικίες και όχι σε χώρες – μέλη της Ε.Ε.

Αλλά ας δούμε τι λένε οι αριθμοί.

Βάσει των στατιστικών της Υπηρεσίας Εναέριου Χώρου οι αριθμοί των πτήσεων που αφορούν την κοινοπραξία της Fraport αυξήθηκαν μονάχα κατά την διάρκεια του περασμένου έτους κατά 180.000 που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 13,8 %. Ο αριθμός των επιβατών ανέρχεται σε πάνω από 22,2 εκατομμύρια επιβάτες που αντιστοιχεί σε μια αύξηση της τάξης του 19%.

Το ότι αυτή η συμφωνία θα αποτελούσε κερδοφόρα επιχείρηση το επιβεβαιώνει και η Λουφτχάνσα. Ως σύμβουλος του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων η Λουφτχάνσα γνωρίζει τους στατιστικούς αριθμούς των 14 αεροδρομίων.

Αυτοί όπως αναφέρει η γερμανική εταιρία είναι μεν «εμπιστευτικοί» αλλά η όλη επένδυση θα πρέπει να θεωρηθεί ως κερδοφόρα. Μια κερδοφόρα επένδυση της γερμανικής Fraport εις βάρος του Ελληνικού κράτους.

Κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι δανειστές απαιτούν και προτείνουν σαν λύση ότι θα πρέπει να ξεπουληθούν τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου κάτω από τη πραγματική τους αξία έχοντας μοναδικό τους στόχο να εισπράξουν τα τοκογλυφικά τους οφέλη.

Από αυτό το ενδεχόμενο ακριβώς προειδοποιεί και το ίδιο το γερμανικό Ινστιτούτο Επενδύσεων λέγοντας πως εάν πραγματικά αυτά τα κρατικά περιουσιακά στοιχεία ξεπουληθούν τόσο γρήγορα τότε στο μέλλον θα απογοητευτούμε πάρα πολύ καθώς αυτήν την στιγμή δεν μπορούν να πουληθούν βάση της πραγματικής τους αξίας και είναι λάθος το ότι η Ελληνική κυβέρνηση προχωρά βεβιασμένα σε ιδιωτικοποιήσεις.

Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον στην όλη συμφωνία είναι το γεγονός πως η Fraport αποτελεί γερμανική κρατική επιχείρηση καθώς η πλειοψηφία των μετοχών της Fraport βρίσκονται στα χέρια του δήμου της Φρανκφούρτης και του κρατιδίου της Εσσης.

Αυτό λέγεται ιδιωτικοποίηση;

Εδώ αλλάζει η ιδιοκτησία μιας ελληνικής κρατικής επιχείρησης και πάει στα χέρια μιας γερμανικής κρατικής επιχείρησης. Αυτό που έχει σημασία είναι το γεγονός πως τα κέρδη τα οποία αποκομίζουν από αυτά τα 14 αεροδρόμια πηγαίνουν προς τα γερμανικά δημόσια ταμεία! Κέρδη τα οποία θα λείπουν μελλοντικά από τα δημόσια ταμεία της Ελλάδας. Από τα δισεκατομμύρια των κερδών από τις ιδιωτικοποιήσεις δεν θα μπορέσει ποτέ να χρησιμοποιήσει κάτι το ελληνικό κράτος.

Γι αυτό φρόντισε προπάντων ο Γερμανός υπουργός οικονομικών Σόιμπλε μιας και τα όποια έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις η Ελλάδα δεσμεύεται ότι θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσει για την αποπληρωμή των δανείων.

Η ίδια η γερμανική αξιωματική αντιπολίτευση επισημαίνει πως αυτή είναι μια πολύ άθλια συμφωνία.

Ο Σόιμπλε ήταν μπροστάρης των ιδιωτικοποιήσεων. Ήταν αυτός που είχε προτείνει τις ιδιωτικοποιήσεις. Με την πολιτική που εφάρμοσε και επέβαλε στην Ε.Ε φρόντισε στο να εκβιαστούν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες και με την συμμετοχή και συνενοχή των ανίκανων Ελληνικών κυβερνήσεων να ξεπουληθούν οι δημόσιες υποδομές μας κάτω από την πραγματική τους αξία.

Η ιδιωτικοποίηση της κρατικής περιουσίας θα πρέπει να αποφέρει κέρδη για την Ελληνική κυβέρνηση.

Αυτή τουλάχιστον είναι η θεωρία τους.

Αλλά για ποια κέρδη μιλάνε όταν ξεπουλάνε τα πάντα;

Η πώληση των ελληνικών αεροδρομίων προς μια γερμανική κρατική επιχείρηση θα προκαλέσει τεράστια οικονομική ζημιά στο Ελληνικό κράτος και τεράστια οικονομικά οφέλη στο αχόρταγο Γερμανικό.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει τις ευλογίες της και τις δυνατότητες γι αυτό.

Γιατί άραγε;

ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗΣ

Ευρωβουλευτής

Λαϊκού Συνδέσμου “Χρυσή Αυγή”

(Φ.110)

Advertisements