Χωρίς τίτλο.jpg

Σημαντική γεωπολιτική και στρατηγική σημασία έχει η Κίναρος, αλλά και η γειτονική νήσος Λέβιθα, για τον καθορισμό της Ελληνικής ΑΟΖ, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.

Σύμφωνα με αυτό, οι νήσοι και οι νησίδες, οι οποίες έχουν έστω κι έναν κάτοικο, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Κίναρου, χαρακτηρίζονται οικονομικές ζώνες, άρα διαθέτουν την δική τους ΑΟΖ και σε κάθε περίπτωση δεν θεωρούνται «γκρίζες» περιοχές, όπως επιδιώκει η Άγκυρα.

Η τελευταία έχει επιδοθεί σ’ ένα μπαράζ προκλήσεων στο συγκεκριμένο θαλάσσιο κι εναέριο χώρο, δείγμα της σπουδαιότητας που έχουν τα δύο μικρά νησιά, τα οποία ουσιαστικά ελέγχουν την διαδρομή μεταξύ Δωδεκανήσων και Κυκλάδων.

Η πτώση του ελικοπτέρου Agusta Bell 212 και ο τραγικός θάνατος των τριών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού μας, έρχεται -δυστυχώς- να επιβεβαιώσει το δημοσίευμα του «ΕΜΠΡΟΣ» (φύλλο 104 – 27/6/2015) για την μεθοδευμένη προσπάθεια της Τουρκίας να καταποντίσει μέσω μαζικών εμπλοκών τα Ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη, ελικόπτερα και πλοία.

Κι αυτό γιατί γνωρίζει ότι εξαιτίας των δραστικών περικοπών που επέβαλαν οι δανειστές στις Ένοπλες Δυνάμεις, τα κονδύλια για ανταλλακτικά και για αναγκαίες επισκευές, έχουν μειωθεί στο 1/3, σε σχέση με την περίοδο προ μνημονίου.

Όπως είχαμε αποκαλύψει τότε, την ώρα που ο στρατιωτικός προϋπολογισμός της γείτονος χώρας αυξήθηκε κατά 300%, ο αντίστοιχος Ελληνικός μειώθηκε κατά 60%.

Το παράδοξο είναι ότι στο πρόσφατο παρελθόν κατεβλήθη προσπάθεια να χαρακτηρισθούν τα τέσσερα νησάκια της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής (Λέβιθα, Κίναρος, Λιάδη και Γλάρος), ως ακατοίκητα προκειμένου σ’ αυτά η εταιρεία Κυκλαδικά Μελτέμια ΑΕ να εγκαταστήσει Αιολικό Πάρκο, ισχύος 282 ΜW, για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

Το θέμα έφερε στην Βουλή ο βουλευτής Επικρατείας της Χρυσής Αυγής, Χρήστος Παππάς, ο οποίος με ερώτησή του (25-9-2014) ζητούσε να μάθει από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης, αν γνωρίζουν ότι ο χαρακτηρισμός των συγκεκριμένων νησίδων ως ακατοίκητων, διακυβεύει την Ελληνική ΑΟΖ και φυσικά την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας μας.

Χωρίς να θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών, η ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Τουρκία προκειμένου να απαγορεύσει την ελληνική επιχείρηση διάσωσης των πιλότων μας που τελικά βρήκαν τραγικό θάνατο, αποτελεί προάγγελο για την δημιουργία σκηνικού παρόμοιου με αυτό που είχε στηθεί την ζοφερή νύχτα των Ιμίων.

«ΕΜΠΡΟΣ»

(Φ. 136) 

Advertisements