Χωρίς τίτλο.jpg

Από την περιφέρεια, χωρίς να έχει πίσω της κομματικό τζάκι, επαγγελματίας σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα, και ταυτόχρονα σύζυγος στρατιωτικού, μητέρα και γιαγιά. Και επιπλέον, βουλευτής, και μάλιστα γυναίκα βουλευτής, με την Χρυσή Αυγή.

Συνέντευξη στην ΕΙΡΗΝΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

Η κ. Σωτηρία Βλάχου με τους ήπιους τόνους και την διακριτική παρουσία στα έδρανα του κοινοβουλίου, δικαιώνει τους όρους Λαϊκό Εθνικιστικό Κίνημα. Διαβάζοντας την συνέντευξη που ακολουθεί, ο αναγνώστης θα προσθέσει στα προηγούμενα, μαχητική, πιστή στο κόμμα της, αγαπητή, ακούραστη, πρόθυμη να μάθει και να προσφέρει.

Τα πρώτα χρόνια

«Γεννήθηκα στην Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής, μεγάλωσα, σπούδασα, εργάστηκα στην Θεσσαλονίκη και επέστρεψα πριν 15 χρόνια στα πατρώα εδάφη. Εκεί ζω μέχρι σήμερα και αγωνίζομαι για την Χαλκιδική μου».

Η συγκίνηση και  η αγάπη όταν μιλά για την ιδιαίτερη πατρίδα της είναι εμφανής.

«Γι’ αυτό ακριβώς επέστρεψα πίσω. Γιατί αγαπώ την πατρίδα μου και τους ανθρώπους. Και προσπαθώ με οποιοδήποτε τρόπο να αναβαθμίσω αυτό τον τόπο, από την θέση που είμαι σήμερα. Είναι κόσμος ο οποίος αγωνίζεται με την γη, ασχολείται με την αλιεία, τον τουρισμό, την κτηνοτροφία,  όλοι αυτοί είναι άνθρωποι του μόχθου και πρέπει να βοηθηθούν. Και αυτός είναι ο σκοπός μου».

Η Πατρίδα

«Ο παππούς μου είχε αλευρόμυλο στην Ποτίδαια και παράλληλα είχε και ένα καφενείο. Και εκεί στο καφενείο μαζευόντουσαν όλοι, ως συνήθως, οι υπάλληλοι του χωριού, ο τελώνης, ο αστυνόμος, ο δάσκαλος, ο ιερέας, γιατί αυτές ήταν οι αρχές τότε του χωριού, και αναφερόντουσαν σε θέματα της πατρίδος, ήμουν η μόνη που έλεγα το ποίημα «για την πατρίδα» και ενθουσιαζόντουσαν όλοι.

Παντρεύτηκα στρατιωτικό, γιατί αγαπούσα πάρα πολύ την πατρίδα μου κι εκείνος ήταν ο λόγος που με ενθουσίασε κι έκανα αυτό το γάμο με τον οποίο απέκτησα δύο παιδιά και 4 εγγόνια και είμαι πολύ χαρούμενη και ευτυχισμένη και σαν μητέρα και σαν γιαγιά. Η θρησκεία μου και η πατρίδα μου είναι αναντικατάστατη για μένα και θα κάνω τα πάντα για να μπορέσω να βελτιώσω την θέση της».

Επάγγελμα και μητρότητα

-Πώς επιλέξατε να γίνετε επαγγελματίας σε ένα «ανδρικό» επάγγελμα;

-Είχα δύο επαγγέλματα ανδροκρατούμενα, το ένα ήταν ο βιοτεχνικός χώρος και ο άλλος ήταν ο τράνζιτ, οι διεθνείς μεταφορές που έκανα. Δόξα τω Θεώ, δούλεψα καλά και έφερα σε πέρας ένα πολύ δύσκολο έργο. Αγωνίστηκα για τους ανθρώπους του μόχθου, τους αυτοκινητιστάς, είμαι κόρη αυτοκινητιστή και είναι ο κλάδος ο οποίος συμπαθούσα, και μπόρεσα και επιβίωσα με άριστα αποτελέσματα. Αυτή την στιγμή έχω μέσα στην Βουλή μία θέση από την οποία προσπαθώ να βελτιώσω και να διορθώσω ό,τι κακό υπάρχει.

-Πώς είναι μια γυναίκα επαγγελματίας και μητέρα μαζί, και σε ένα επάγγελμα το οποίο δεν έχει ωράριο;

-Εργαζόμουν 25 ώρες το 24ωρο. Δεν θα πω ψέματα, δεν τα μεγάλωσα εγώ τα παιδιά μου. Τα μεγάλωσα με πολλή αγάπη και δεν τους έλειπε τίποτα επειδή εργαζόμουν. Αλλά παράλληλα δεν είχαν κοντά τους τη μάνα τους. Ήταν κάτι που με στεναχωρεί μέχρι τώρα, αλλά έπρεπε να εργαστώ για να επιβιώσω και να δημιουργήσω από τη δουλειά μου κάτι για τα παιδιά μου.

-Ο σύζυγός σας πώς σας αντιμετώπιζε;

-Οπως κάθε άντρας. Όταν υπάρχει μια γυναίκα δυνατή και ισχυρή, ο άντρας νιώθει κάπως αμήχανος. Έτσι ήταν και σε μένα.

-Αν μιλούσατε τώρα στην Σωτηρία των 18 ετών, τι θα της λέγατε, θα την ενθαρρύνατε;

-Ό,τι έκανα στα 18 μου θα τα ‘κανα και τώρα. Και τα λάθη που έκανα, αν έκανα, ήταν ωραία.

Η Χρυσή Αυγή

-Να υποθέσω ότι η πολιτική δεν είχε θέση στην ζωή σας από τα πρώτα σας χρόνια;

-Αγαπούσα την πατρίδα μου από τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου. Πλην όμως δεν είχα ποτέ σκοπό να πολιτευτώ. Έτυχε και πολιτεύτηκα. Όχι ότι δεν ήταν η θέλησή μου, αλλά άλλοι με έβαλαν στην πολιτική.

-Πώς βρεθήκατε στην Χρυσή Αυγή;

-Αισθάνθηκα ότι είναι ένα κόμμα πατριωτικό, ότι είναι ένα κόμμα το οποίο αγαπάει την πατρίδα, την Ελλάδα μας, και ότι ο Αρχηγός της, ο κ. Μιχαλολιάκος, είναι εντιμότατος, ήταν αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού και ήταν και είναι ένα από τα πιο αξιόλογα άτομα της Ελλάδος. Του έχω πλήρη εμπιστοσύνη, θυσιάζομαι για τον Αρχηγό μου, για το κόμμα μου, για την πατρίδα μου.

-Η απόφαση να «εκτεθείτε» όπως συνηθίζεται να λέγεται, πολιτικά, πώς προέκυψε;

-Δεν νομίζω ότι έχω εκτεθεί. Απλώς μπορώ σε αυτό το χώρο να προσφέρω αυτά που δεν μπορεί να προσφέρει εύκολα μια γυναίκα. Την δύναμή μου, την αγάπη μου, το τρέξιμο που κάνω από χωριό σε χωριό, τα προβλήματα των ανθρώπων που προσπαθώ να λύσω, και ορισμένα από αυτά τα έχω λύσει, να βοηθάω τους ανθρώπους εκεί που μπορώ κι όταν μπορώ. Στεναχωριέμαι βέβαια όταν υπάρχουν περιπτώσεις όπως π.χ. όταν μου ζητούν θέσεις εργασίας και εκεί δεν μπορώ να προσφέρω, δυσκολεύομαι πάρα πολύ κι αυτό είναι ένα κομμάτι το οποίο με πληγώνει αφάνταστα.

-Δεν σας έκανε να δειλιάσετε η φημολογία, οι διώξεις;

-Όχι, αντίθετα, με έκανε πιο δυνατή, πιο ισχυρή και παλεύω με μεγαλύτερη δύναμη. Εκείνο που έχω κατορθώσει είναι να κάνω πάρα πολλούς ανθρώπους οι οποίοι δεν ήταν Χρυσαυγίτες να αγαπήσουν την Χρυσή Αυγή, να ψηφίσουν Χρυσή Αυγή, να είναι στο πλευρό της Χρυσής Αυγής, γιατί μόνο η Χρυσή Αυγή θα σώσει την πατρίδα.

Η Χαλκιδική

-Να ‘ρθούμε τώρα στην Χαλκιδική. Η Χαλκιδική είναι ένας επίγειος παράδεισος για εμάς που την επισκεπτόμαστε. Είναι ένας τόπος που συνδυάζει το βουνό με την θάλασσα, φιλοξενεί το Άγιο Όρος, είναι πλούσια σε ιστορία, σε παράδοση, σε φυσικές ομορφιές, εσείς όμως ξέρετε και τα προβλήματά της και τις ανάγκες της. Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Χαλκιδική;

-Το οδικό δίκτυο, το οποίο είναι πανάρχαιο. Για να πάει κανείς από Θεσσαλονίκη – Ουρανούπολη, διασχίζει ένα δρόμο που είναι τρομερά δύσκολος. Το ίδιο και για να πάει στην Σιθωνία. Για να πάει κανείς στα Στάγειρα, να δει τον τάφο του Αριστοτέλη πρέπει να διανύσει ένα δρόμο ο οποίος είναι τελείως ακατάλληλος

Έχω έρθει σε επαφή με τον κ. Τζιτζικώστα ο οποίος μου είπε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί δεν υπάρχουν χρήματα. Θα φροντίσουμε όταν εμείς θα ‘ρθούμε στα πράγματα. Το πρώτο που θα κάνουμε στην Χαλκιδική θα να είναι το οδικό δίκτυο.

-Και να σκεφτεί κανείς ότι είναι τουριστική περιοχή!

-Ο ωραιότερος νομός της Ελλάδος! Τον έκανε ο Χριστός όταν κατέβηκε κάτω στη Γη και κράτησε ένα κομμάτι γι’ Αυτόν, το Άγιο Όρος!

Τουρισμός

-Είναι υποβαθμισμένος ο τουρισμός μας. Μπορεί να έχουμε πεντάστερα, μπορεί να έχουμε από τα καλύτερα ξενοδοχεία, πλην όμως πρέπει να γίνει το οδικό δίκτυο για να μπορέσει να ‘ρθεί τουρισμός υψηλής ποιότητος.

Πρόβλημα μεγάλο στην Χαλκιδική έχουμε με τα λιμάνια. Στο λιμάνι της Ιερισσού δεν έχει πρόσβαση να ’ρθεί μεγάλο καράβι. Πρέπει να γίνει η διώρυγα της Ποτίδαιας, στο πρώτο πόδι, η οποία θέλει εκβάθυνση, να γίνουν τα πέλματα, ο φωτισμός, υπάρχουν σε ένα ψευτολιμανάκι βάρκες οι οποίες σαπίζουν. Προσπαθώ με την Αρχαιολογική Υπηρεσία και της Θεσσαλονίκης αλλά και εδώ των Αθηνών να αναβαθμιστεί αυτό το έργο.

Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι τα ξενοδοχεία δεν παίρνουν Έλληνες υπαλλήλους ή εργάτες. Παίρνουν αλλοδαπούς. Είναι κάτι που το κυνηγάμε εμείς οι Χρυσαυγίτες αλλά είναι πολύ δύσκολο να φέρουμε αποτέλεσμα, εάν δεν το καταλάβουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες ότι είναι προς το συμφέρον του τόπου να παίρνουν Ελληνες.

Οι «Σκουριές»

Διαμαρτύρονται όλοι για τις Σκουριές. Πρέπει να λειτουργήσει ή όχι; Γιατί δεν διαμαρτυρήθηκαν όταν οι Σκουριές πουλήθηκαν στον Μπόμπολα και ο Μπόμπολας τις πούλησε στην Ελντοράντο; Αν δεν είχε γίνει αυτή η αγορά  δεν θα υπήρχε σήμερα το θέμα των Σκουριών. Εμείς οι Χρυσαυγίτες θέλουμε και το περιβάλλον καθαρό, με την χρήση των κατάλληλων χημικών τα οποία πρέπει να χρησιμοποιηθούν, αλλά παράλληλα οι εργαζόμενοι να έχουν δουλειές, και είναι γύρω στις 2.500 οι εργαζόμενοι. Αλλά θέλουμε και το περιβάλλον να προστατευθεί. Τα χημικά που πρέπει να βάλουν δεν τα χρησιμοποιούν γιατί είναι πιο ακριβά απ’ αυτά που χρησιμοποιούν τώρα. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα και θα πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.

Οι ψαράδες

-Ποιες άλλες βιομηχανικές δραστηριότητες εκτός από την Ελντοράντο, υπάρχουν  στην Χαλκιδική;

-Υπάρχουν ελαιοτριβεία τα οποία δουλεύουν και δίνουν ένα από τα καλύτερα λάδια, μονάδες κτηνοτροφίας και αλιείας.

Μεγάλο πρόβλημα έχουν οι ψαράδες, με τα γρι-γρι, τα οποία αφήνουν σπάγγους μέσα στην θάλασσα. Αυτό το κάνουν διότι είναι πιο εύκολο και λιγότερα χρήματα ξοδεύουν, -όπως είναι η κατάσταση δεν θα μπορούσαν να δώσουν περισσότερα χρήματα και προσωπικό-. Βάζουν ένα τσιμεντόλιθο ή ένα τσουβάλι με άμμο, βάζουν σπάγγους και κάνουν το «μάζεμα» που λένε. Οταν φεύγουν, κόβουν τον σπάγγο και μένει στον πυθμένα της θάλασσας. Οταν περνάει άλλη βάρκα, ο έλικας παίρνει τους σπάγγους και παθαίνει ζημιά

Πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας να λάβει θέση. Αυτό μου το έχουν επισημάνει οι αλιείς της Χαλκιδικής, και προσπαθώ να λυθεί. Πηγαίνω στο Λιμεναρχείο Μουδανιών, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Θα πρέπει να το δω στην Αθηνα, για να επιληφθούν του θέματος.

Βούλγαροι και Τούρκοι στις Μεταφορές

-Να γυρίσω στην επαγγελματική σας σταδιοδρομία και στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι οδηγοί μεταφορών. Στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας, φιλοξενήσαμε τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Οδηγών Μεταφορών, και μας ανέφερε κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Εσείς είστε κοντά στο επάγγελμα και από την επιχειρηματική πλευρά και από την πλευρά του ανθρώπου που έχει ζήσει ο ίδιος τα προβλήματα.

-Οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα. Οι Έλληνες αυτοκινητιστές έχουν μεγαλύτερο κόμιστρο, αλλά είναι λιγότερο απ’ ό,τι πρέπει να είναι. Έχουν τα διόδια, δεν βγαίνουν από διπλανές οδούς, έχουν τα πετρέλαια τα οποία είναι ακριβότερα. Ενώ οι περισσότεροι Βούλγαροι έχουν βουλγάρικες πινακίδες, και οδηγούς Αλβανούς.

Το υπουργείο Μεταφορών δεν τους βοηθάει καθόλου. Αυτό είναι αναμφισβήτητο γεγονός. Εχουν μεγάλο πρόβλημα με τις νταλίκες των τούρκικων μεταφορών (έχουν μπροστά το 34-36 που είναι η Άγκυρα και Κωνσταντινούπολη), και έχουν φθηνότερα πετρέλαια και φθηνότερα κόμιστρα, ως επίσης έχουν και τα αλβανικά αυτοκίνητα, νταλίκες, επικαθούμενα, και τα βουλγάρικα. Οπότε οι Έλληνες αυτοκινητιστές δεν μπορούν να δουλέψουν, δεν έχουν κέρδος, έχουν ζημιές. Το ΤΣΑ τους το έχουν κάνει ΟΑΕΕ, έχει ανεβεί στα 800 ευρώ την διμηνία. Δεν μπορούν να βγουν αυτά τα χρήματα όταν δεν δουλεύει το αυτοκίνητο.

Όπως όταν εγώ έκανα διέλευση με σταματούσαν και μου παίρνανε εκείνη την ώρα τα χρήματά μου, όταν μου έλεγαν ότι τρέχεις ή είσαι υπέρβαρη, έτσι ακριβώς η Ελληνική Τροχαία και το  ΣΔΟΕ, να κάνει ελέγχους ούτως ώστε να μην μπορούν να έχουν διέλευση από την Ελλάδα και μεταφορές από την Ελλάδα. Γνωρίζω ότι αυτή την στιγμή οι βουλγάρικες νταλίκες κάνουν εθνικές μεταφορές μέσα στην Ελλάδα. «Ελεύθερα, περάστε , ό,τι θέλετε κάντε».Είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα.

-Πρέπει να έχει πληγεί ο κλάδος των αυτοκινητιστών και από την κατάρρευση της ελληνικής βιομηχανίας.

-Αυτό είναι το πρώτο διότι όταν για παράδειγμα υπήρχαν 4 εργοστάσια ζαχάρεως, δούλευαν από 1000 εργαζόμενοι, 24 ώρες το 24ωρο. Σήμερα και τα 4 εργοστάσια έχουν κλείσει. Καταλαβαίνετε πόσες οικογένειες βρέθηκαν στο δρόμο, πόσα αυτοκίνητα δεν κάνουν μεταφορές, αλλά κάνουμε και εισαγωγή ζαχάρεως! Καταστροφή μεγάλη. Μετά ήταν το εργοστάσιο της Coco-Cola. Έφυγε. Eίχαμε το εργοστάσιο με τις σιδηροκατασκευές, μεταφορές που γινόντουσαν από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, στην Πτολεμαΐδα και από τα Οινόφυτα και στην Κομοτηνή, στην Ξάνθη, στην παραμεθόρια περιοχή. Αυτά έχουν κλείσει. Οπότε τα εργοστάσια αυτά κλείνοντας, ευθύς αμέσως σταμάτησαν και οι μεταφορές τους. Και από τις γαλακτοκομικές που μετέφεραν γάλα ελληνικό από την Λάρισα στην Μακεδονία, από τις Σέρρες στην Θεσσαλονίκη.

Εμείς δεν δεχόμαστε

το όνομα «Μακεδονία» για τα Σκόπια

Με ποια νομοθεσία και πώς μπορούν να μπουν οι νταλίκες, τα πούλμαν τα σκοπιανά, μέσα σε ελληνικό έδαφος με «ΜΚ»; Πώς επιτρέπει το τελωνείο να μπουν; Δεν τα έχουμε ονομάσει εμείς «Μακεδονία» τα Σκόπια για να μπορούν να μπαίνουν τα λεωφορεία, τα τουριστικά τους, οι νταλίκες τους και τα Ι.Χ. τους με «ΜΚ».

Οραμα για την Χαλκιδική

-Ποιο είναι το όραμά σας για την Χαλκιδική, και ρωτώ και την Σωτηρία Βλάχου την ντόπια, αλλά σας ρωτώ και ως βουλευτή της Χρυσής Αυγής.

-Ως Σωτηρία, το όνειρό μου είναι να αναβαθμίσω την Χαλκιδική. Ως βουλευτής του Νομού Χαλκιδικής, η επιθυμία μου είναι -πρώτα ο Θεός- όταν γίνουμε αντιπολίτευση, που θα γίνουμε, και όταν θα γίνουμε κυβέρνηση, να βοηθήσουμε την Χαλκιδική μας διότι είναι ένας από τους ομορφότερους Νομούς της Ελλάδος. Με την ανάπτυξη που θα φέρουμε στην πατρίδα,  και ιδιαίτερα στον τουρισμό, θα βοηθηθούν εργαζόμενοι και θα έχει ανάπτυξη σε πάρα πολλά άλλα σημεία  και στην μελισσουργία, και στην αλιεία. Η Χαλκιδική είναι ένα στολίδι της Ελλάδος.

Οι γυναίκες στην πολιτική

-Ως γυναίκα βουλευτής, τι πιστεύετε ότι μπορεί να φέρουν οι γυναίκες στην πολιτική;

-Αυτά που δεν μπορούν να φέρουν οι άντρες! Διότι όπως θα ξέρετε, από κάθε επιτυχία ενός αντρός κρύβεται μια γυναίκα πίσω, θα πούμε όμως ότι και από κάθε αποτυχία ενός αντρός κρύβεται μια γυναίκα πάλι. Η γυναίκα είναι αυτή που γέννησε τον Χριστό, η γυναίκα είναι αυτή που έδωσε στον Αδάμ το μήλο, η γυναίκα είναι εκείνη που μπορεί να καταφέρει αυτά που δεν μπορεί να καταφέρει ένας άντρας. Είμαστε πολύ ισχυρό το γυναικείο φύλο. Ελπίζω και εύχομαι ό,τι το καλύτερο για την πατρίδα μου και περισσότερες γυναίκες στην Βουλή.

(Φ. 156) 

Advertisements