%cf%87%cf%89%cf%81%ce%af%cf%82-%cf%84%ce%af%ce%b9%ce%b5%cf%81

                       

-Ιερεμία έχω ανεχθεί πολλά. Αλλά τελευταία, το πράγμα έχει ξεφύγει! Πού ήσουνα εχθές το βράδυ; Στα Εξάρχεια;

-Και στα Εξάρχεια να ήμουνα, τι έγινε; Απαγορεύεται;

-Ναι, αλλά δεν ήσουνα μόνο σου. Μου είπανε και με ποιους ήσουνα! Ήσουνα με κάτι ρεμάλια άπλυτα, από αυτά που κάνουνε τις ταραχές, τα σπάνε και καίνε τα αμάξια του κοσμάκη.

-Ψέματα σου είπανε. Δεν ήμουνα εγώ.

-Και αν μου είπανε ψέματα, γιατί έχεις να ξυριστείς, να κουρευτείς και να πλυθείς δύο μήνες, και έχεις γίνει σαν τον Σάιλοκ;

-Ωωω. άσε με ήσυχο! Δεν ήμουνα εγώ σου λέω.

-Τότε, αυτά τα παπούτσια και αυτά τα ρούχα πού τα βρήκες; Εσύ δεν έχεις λεφτά να αγοράσεις ούτε στραγάλια.

-Μου τα χάρισε ένας φίλος.

-Και το καφάσι με τις μπύρες κάτω από το κρεβάτι; Πρόσεξε Ιερεμία, γιατί αυτή τη φορά θα σου το ανοίξω το κεφάλι!

-Εντάξει λοιπόν! Θα σου πω. Βαρέθηκα την λόρδα. Αποφάσισα να κάνω καριέρα. Έγινα αντιεξουσιαστής!

-Τι έγινες λέει;

-Αντιεξουσιαστής!

-Αυτό ήτανε! Σε σκίζω εδώ και τώρα.

-Σου είπα. Αποφάσισα να κάνω καριέρα.

-Καριέρα με τα ρεμάλια των Εξαρχείων; Δεν ντρέπεσαι βρε; Τι θα έλεγε ο παππούς σου ο Τζαμπατζίδης που πολέμησε σε τρεις πολέμους;

-Δεν είναι όπως νομίζεις. Δεν είναι ρεμάλια. Είναι καλά παιδιά. Είναι γιοι βουλευτών, υπουργών… Γεμάτη είναι η κατάληψη.

-Η κατάληψη; Έφτασαν βρε τα μούτρα σου και σε κατάληψη;

-Αμέ! Και σε κατάληψη και σε γιάφκα και παντού έφτασαν. Και αν θέλεις να μάθεις τα παιδιά εκεί είναι γνήσιοι λαϊκοί αγωνιστές. Από Εκάλη, από Κηφισιά, από Βουλιαγμένη. Άλλος είναι γιος εφοπλιστή, άλλος γιος υπουργού, άλλος γιος μεγαλοεκδότη. Γνήσιοι επαναστάτες, μάνα! Τι νόμιζες; Με ό,τι κι ό,τι κάνει παρέα ο γιος σου;

-Και για πες μου τι άλλο κάνει ο γιος μου;

-Ο γιος σου πάει ψηλά. Τώρα είμαι αντιεξουσιαστής. Είμαι σε ομάδα με άλλα καλά παιδιά. Αλβανούς, πακιστανούς, ιρακινούς, και μαγειρεύουμε, καθαρίζουμε… μιλάμε για τον αγώνα!

-Ποιόν αγώνα τρομάρα σου, βρε βλαμμένε; Άχου κακό που με βρήκε! Τώρα μου έγινε και άπλυτο το ζαβό. Και δεν μου λες βρε διαταραγμένε, σε έχουνε παρασύρει και πηγαίνεις και σε αυτές τις ταραχές που κάνουνε κάθε Σάββατο;

-Όχι ακόμα, αλλά όπου νάναι. Στις ταραχές κουμάντο κάνουνε οι εκπαιδευτές. Οι εκπαιδευτές μάνα είναι οι ανώτεροι. Είναι το επόμενο στάδιο του αντιεξουσιαστή! Μεγάλες προσωπικότητες! Κυπατζήδες, τούρκοι, αλβανοί, γερμανοί. Αυτοί δίνουν τις οδηγίες, και οι εμείς οι άλλοι, κάνουμε το μπάχαλο.

-Και δεν μου λες βρε άχρηστε. Δεν πιστεύω και να κλέβεις!

-Τι λες βρε μάνα; Γιατί να κλέβω; Σου είπα. Εγώ κάνω καριέρα. Αντιεξουσιαστής είμαι. Δεν είμαι κλέφτης. Πενήντα ευρώ τσιμπάω για κάθε «επιχείρηση»!

-Και πού βρίσκουνε αυτοί τα λεφτά;

-Τους τα δίνουν οι ΜΚΟ. Και τα ρούχα αυτές μας τα δίνουνε. Και τσάμπα ταξίδια μας πάνε, και μάλιστα με συνοδεία της αστυνομίας. Αμέ! Τις προάλλες μας πήγανε να τα σπάσουμε την Ξάνθη. Μας δώσανε και 100 ευρώ σαν μπόνους.

-Αυτό ήτανε!  Έξω αχαΐρευτε. Έξω ντροπή των Τζαμπατζάκηδων! Τσακίσου από το σπίτι μου τώρα, γιατί θα σε πνίξω στον ασβέστη.

-Δεν χρειάζεται να με διώξεις. ΦΕΥΓΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ. Λεφτά έχω. Δεν σε έχω πια ανάγκη. Δεν θα μου κόψεις εσύ το μέλλον μου. Για αυτό, ΦΕΥΓΩ!

…………

-Μήτσο τα έμαθες;

-Τι να μάθω βρε γυναίκα;

-Ο Ιερεμίας…

-Ποιος Ιερεμίας; Ο γιος της κυρά Κατίνας της Τζαμπατζίδου;

-Ναι. Αυτός. Κάηκε!

-Κάηκε; Πώς κάηκε μωρέ; Πήρε φωτιά στο κρεβάτι του;

-Όχι Μήτσο μου. Απίστευτα πράγματα. Κάηκε στις τελευταίες ταραχές στα Εξάρχεια. Ήτανε λέει σε μια παρέα μαζί με αυτούς που παριστάνουν τους αντιεξουσιαστές στην Στουρνάρη, του δώσανε μια μολότοφ για να την πετάξει και ένα μαδέρι για να βαράει τα ΜΑΤ. Και αυτό το στουρνάρι, αντί να πετάξει την μολότοφ, πέταξε το μαδέρι και κράταγε την μολότοφ! Έσκασε η μολότοφ και έγινε μαγκάλι! Δέκα λεπτά κάνανε για να τον πιάσουνε και να τον σβήσουνε!

-Τι λες βρε γυναίκα. Και είναι σοβαρά;

-Ευτυχώς την γλίτωσε, γιατί πέταξε τα ρούχα του και έτρεχε με τα σώβρακα να καίγονται στην Πατησίων!

-Βρε το καημένο το παιδί! Από μικρό φαινότανε ότι ήτανε βλαμμένο. Και ασφαλώς θα το συλλάβανε κιόλας.

-Καλά βρε Μήτσο. Πού ζεις εσύ; Στην Αυστρία; Τι έκανε το παιδί για να το συλλάβουνε; Χρυσαυγίτης ήτανε, ή πατριώτης στον Βοτανικό; Όχι μόνον δεν τον συλλάβανε, αλλά στο νοσοκομείο που τον πήγανε, τον επισκεφθήκανε βουλευτές. Τον επισκεφθήκανε υπουργοί! Μόνον ο πρωθυπουργός που δεν πήγε.

-Τι λες βρε γυναίκα! Επισκεφθήκανε τον Ιερεμία βουλευτές και υπουργοί;

-Ναι σου λέω Μήτσο. Μεγαλεία! «Παιδί μου», του λέγανε, «εσύ είσαι λαμπρό παράδειγμα λαϊκού αγωνιστή! Είσαι ΗΡΩΑΣ. Παραλίγο να πέσεις πάνω στο καθήκον! ΜΠΡΑΒΟ παιδί μου. Εσύ έχεις μέλλον!». Και του υποσχεθήκανε ότι όταν θα γίνει καλά, θα τον διορίσουν και κάπου!

-Ααα, μάλιστα… Θα τον διορίσουν…

-Ναι. Έτσι του είπανε; Αλλά δε μου λες Μήτσο. Εσύ γιατί κοιτάς με τόσο λάγνο βλέμμα το μπιτόνι με το πετρέλαιο και τα μπουκάλια από τις μπύρες; Μήτσο πρόσεξε τι σκέφτεσαι, γιατί αυτή τη φορά, θα σου τα σπάσω όλα τα παΐδια….

 

(Φ.176)

 

