Χωρίς τίτλο.jpg

Το πολιτικά επίκαιρο θέμα των μαθημάτων θρησκευτικών και σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δεν είναι καινούριο ούτε μόνο ελληνικό. Έχει δε ποικίλες όψεις και αντιλεγόμενες απόψεις, είτε οφείλονται σε προλήψεις, είτε σε εμπειρίες, είτε σε ειδικές μόνο γνώσεις, είτε σε εκτεταμένη άγνοια.

Μια μόνο αλλά σημαντική άποψη είναι η νομική η οποία διατυπώνεται από έγκυρους ειδήμονες. Διαπιστώνουν ότι το εισηγμένο μάθημα Συγκριτικής  Θρησκειολογίας-όχι θρησκευτικών-, ασκεί σύγχυση και προσηλυτισμό στους άπειρους και ανήλικους -μέχρι τα  18- μαθητές, είναι πράξη αξιόποινη, αντισυνταγματική και αντίθετη προς το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: «Το μάθημα θρησκευτικών πρέπει να είναι σύμφωνο προς τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις των γονέων». Πρόκειται για το γνωστό Φυσικό Δίκαιο των γονιών να ασκούν το δικαίωμα τους στην σωματική και πνευματική ανάπτυξη των τέκνων τους.

Το οποίο δικαίωμα και τα ποικίλα παιδομαζώματα, Τούρκων και μη, δεν σεβάστηκαν.

Η ουσία όμως από παιδαγωγικής πλευράς, δεν αντιμετωπίζεται στο νομικοπολιτικό  πλαίσιο.

«Τα κόμματα κομματιάζουν την Ελλάδα μας!…» Μακρυγιάννης

Οι προοδευτικοί, ως γνωστόν, απειλούν ή απλά υπόσχονται ν’ αλλάξουν τα πάντα γιατί έτσι καταξιώνουν την υπεροχή τους έναντι των συντηρητικών και παίρνουν ψήφους! Οι οποίοι όμως συντηρητικοί τα βρίσκουν όλα καλά και τ’ αφήνουν σχεδόν ως έχουν! Ικανοποιούν έτσι τους ήσυχους, τους βολεμένους στείρους ψηφοφόρους τους. Τα κόμματα και ο μηχανισμός συμφερόντων τους πάνε μπροστά κι ακολουθούν οι οπαδοί με τα συνθήματα και σημαιάκια, χωρίς σκέψη δική τους και χωρίς θέληση, με τις ελπίδες τους, που κάθε τόσο διαψεύδονται. «Τα κόμματα κομματιάζουν την Ελλάδα μας!» βροντοφώναξε κάποτε ο Μακρυγιάννης. Πού ’ναι οι Έλληνες για να την γλιτώσουν;

Το Μάθημα θρησκευτικών να καταργηθεί ή να ανανεωθεί;

Ποιος είναι ικανοποιημένος από τα θρησκευτικά στο σχολείο; Να καταργηθούν λοιπόν ή ν’ αλλάξουν; Ποιος είναι ικανοποιημένος από τη δημοκρατία μας – της αδικίας, της αδιαφάνειας, της διαφθοράς, της διαπλοκής; Ποιος όμως προτείνει την κατάργησή της;

«Θέλετε παιδεία; Δώστε μου υποδείγματα!» είναι τίτλος άρθρου του σοφού Καθηγητή Α. Τσιριντάνη («Ο ανθρωπισμός» Β΄). Χρειάζονται όμως φωτισμένοι δάσκαλοι γι’ αυτό. Υπάρχουν τέτοιοι δάσκαλοι της ανιδιοτελούς προσφοράς, του μεγαλείου της θυσίας,  της πύρινης αλήθειας σ’ ένα κόσμο υποκρισίας και φαρισαϊσμού; Τότε μη φοβάστε ούτε για την Ορθοδοξία του αγώνα και της θυσίας, ούτε για το μάθημα των θρησκευτικών. Ο Έλληνας, με την ελληνική παιδεία «σκέπτεται ειλικρινά και μιλάει ελεύθερα». Και την μεταδίδει, με την ακτινοβολούσα ανθρωπιά του, και στις λοιπές ψυχές, όπως έκανε ανά τους αιώνες:

«…Ανάμεσα τους ήταν κάποιοι Έλληνες για να ζητήσουν τον Ιησού και να τον προσκυνήσουν…». «Όταν το έμαθε ο Ιησούς είπε «Ήρθε η ώρα να δοξασθεί ο υιός του ανθρώπου» (Ιωάννης Ιβ: 12)…».

«Βάλτε στην ψυχή σας την Ελλάδα και θα νιώσετε κάθε είδος μεγαλείου…» Γι αυτό και τον αφελληνισμό του σχολείου μας τον έβαλαν πρώτο στόχο οι «Μεταρρυθμίσεις» – προοδευτικών και συντηρητικών, που «το ίδιο βλάφτουν και οι δύο τη Συρία». Αν δεν το νιώσουμε αυτό καλά μέσα μας και δεν αποκτήσουμε αυτοσυνειδησία, θα διαιωνίζεται και θα βαθαίνει το πρόβλημα της αναγέννησης της παιδείας μας.

Τι είναι στ’ αλήθεια η Ελλάδα;

Ας θυμηθούμε το Σολωμό! «Εθνικό είναι ότι το αληθινό». Και τι είναι στ’ αλήθεια η Ελλάδα; Ανοιχτοί ορίζοντες και Φως, φαντασία και ποίηση. Ομορφιά και Αναζήτηση, Διάλογος και Ευθύτητα, Ταξίδι και Όνειρο, Ελπίδα και Αγάπη, Φιλία και έρωτας. Ελευθερία και Δημιουργία…

Σεξουαλική αγωγή στα σχολεία;

Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να τονιστεί ότι η έλλειψη «σεξουαλικής αγωγής» των νέων δεν είναι γνώρισμα της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινωνίας, αλλά φαινόμενο παγκόσμιο. Έρευνα μεταξύ 18.000 παιδιών στην Αμερική αποκάλυψε καταπληκτική άγνοια στο σεξουαλικό θέμα. Πράγματι, ενώ βομβαρδίζονται συνεχώς με βιβλία, άρθρα, φιλμ και διαφημίσεις, οι πολυπράγμονες έφηβοί μας αγνοούν την αληθινή έννοια του sexus. Γύρω από το γενετήσιο θέμα έχουν δημιουργηθεί μύθοι, τους οποίους είναι ανάγκη να διαλύσουμε. Μύθος είναι ο περιορισμός του θέματος στην ενστικτώδη μόνο  μορφή του. Μύθος είναι η υποτίμηση της δύναμης του ενστίκτου. Μύθος ο αποχωρισμός του sexus από το σύνολο της ζωής.

Εφαρμόστηκαν τα σεξουαλικά μαθήματα στη Δανία και Σουηδία και τ’ αποτελέσματα ήταν απρόσμενα αρνητικά. Ξεχάστηκε ότι αυξήθηκε εντυπωσιακά η εγκληματικότητα των ανηλίκων σ’ αυτές τις χώρες, ύστερα από αυτό το πείραμα; Κλοπές, και βιαιότητες από τα παιδιά του Δημοτικού ήδη, εγκυμοσύνες 12 χρονών κοριτσιών, αφροδίσια νοσήματα… Οι Γάλλοι ομολογούν ότι το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής απέτυχε στην χώρα τους, λόγω του ότι την δίδαξαν αναρμόδια πρόσωπα.

Οι κοινωνίες ανέκαθεν περιέβαλαν τον γενετήσιο κύκλο με σχετικές ιεροτελεστίες ενηλικίωσης, γάμου, γέννησης ως μυστήρια της ζωής. Μια σύγχρονη μητέρα (Μαρία Λαμπαδαρίδου – Πόθου) συμβουλεύει το γιο της: «Να θυμάσαι πάντα το θαύμα ότι γεννήθηκες! Κι αν οι καιροί μας είναι ανίκανοι για ένα τέτοιο θαύμα, να θυμάσαι ότι τους καιρούς τους φτιάχνουν άνθρωποι και άνθρωποι τους αλλάζουν».

ΗΒΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Γ.Γ. Ελληνικού Κέντρου Αγωγής

(Φ. 190)

 

 

Advertisements